Kiedy wysłać zaproszenia?

Zaproszenia należy wysłać 6-8 tygodni przed ślubem. Wiele par wysyła je nawet 10 tygodni przed uroczystoscia, jeśli spodziewa się gości spoza miasta. Wysyłając zaproszenia wcześniej niz 10 tygodni nie jest zalecane. Wiele osób polozy zaproszenie na bok i zapomni o nim.

Kiedy należy zamówić i wysyłać papeterię ślubną?

10-12 miesięcy przed ślubem

• Zacznij poszukiwania Kart Save the Date / Zapamiętaj Datę

6-8 miesiące przed ślubem

• Wyślij Karty Save the Date
• Rozpocznij poszukiwania zaproszeń. Zacznij od wyboru stylu, koloru i tematyki 4-6 miesiące przed ślubem
• Zamów zaproszenia
• Zacznij prace nad programem ślubu i kartami menu

3-5 miesiące przed ślubem

• Rozpocznij adresowanie kopert
• Rozpocznij składanie/montaż zaproszeń

2 miesiące przed ślubem

• Wyślij swoje zaproszenia
• Zamów programy ślubu, karty menu oraz pozostałą papeterię potrzebna na ceremonie i przyjęcie

Czy muszę wysyłać karty Save The Date?

Wysyłanie kart Save the Date nie jest konieczne, ale jeśli planujesz ślub na weekend wakacyjny, ślub w miesiącach letnich kiedy wiele osob planuje wakacje lub w święta, wówczas możesz poinformować gości zanim oni zrobią alternatywne plany. Karty o zapamiętaniu daty wysyła się 4-8 miesięcy przed datą ślubu. Jeśli planujesz ślub i oczekujesz gości z zagranicy, możesz wysłać karty nawet 12 miesiący przed datą.

Kiedy należy poprosić gości o potwierdzenie przybycia (rsvp)?

Goście powinni potwierdzić swoje uczestnictwo w przyjęciu weselnym na około 2-3 tygodnie przed datą ich ślubu. Skrót R.S.V.P. (Repondez s'il vous plaît – francuski zwrot oznaczający prośbę o potwierdzenie przybycia) umieszcza się na dole zaproszenia lub na osobnej kartce.

Czy mogę dodać opcje menu do karty RSVP?

Oczywiście. Kartę można sformułować w następujący sposób:

Uprzejmie prosimy o potwierdzenie przybycia do 01 maja 2014 roku.
Imię i nazwisko _________________________________
____ Akceptuje ____ Odmawia
Wybór menu (proszę podać liczbę przy zaznaczeniu):
____ Kurczak ___Wołowina ____ Ryba

Jaki adres powinien być wydrukowany na kopercie RSVP?

Karty z potwierdzeniem przybycia należy przesłać do osoby prowadzącej organizację listy gości. Zazwyczaj jest to panna młoda, matka panny młodej lub wedding planner. Adres na kopercie nie musi pasować do adresu zwrotnego na zaproszeniu, ale powinien obejmować zarówno imię, nazwisko i adres. Nie powinno stosować się żadnych skrótów w adresie.

Czy mogę załączyć informację o przyjęciu weselnym na zaproszeniu?

Tradycyjna etykieta formalnego ślubu sugeruje, że nie jest właściwe, aby zaproszenie zawierało informacje o przyjęciu. Jeśli ceremonia i przyjęcie są w różnych miejscach, są one uważane za odrębne wydarzenia i wymagają oddzielnej karty. Jednakże, jeśli ślub jest nieformalny, ceremonia i przyjęcie są w tym samym miejscu lub w pobliżu miejsca ceremonii, dopuszczalne jest dodanie informacji o przyjęciu.

Nasze przyjęcie jest 3 godziny po ceremonii w innym miejscu - czy należy załączyć osobne zaproszenie na przyjęcie?

Nie jest konieczne zamawianie dwóch oddzielnych zaproszeń. W tej sytuacji, możesz zrobić jedną z dwóch rzeczy:

Na zaproszeniu załączyć informacje o przyjęciu w ostatnich 3 liniach tekstu, przykład: "Przyjęcie rozpocznie się o godzinie 5 po południu w restauracji Mandarynka w Hotelu Hilton" lub zamówić dodatkową kartę, która zostanie załączona wraz z zaproszeniem. Wszystkie informacje odnoszące się do przyjęcia (czas, miejsce, adres, itp.) zawarte zostaną na karcie.

Czy koperty z zaproszeniami powinny zawierać adres zwrotny?

Adres zwrotny powinien znajdować się na tylnej klapie koperty, a nie w lewym górnym rogu z przodu koperty.

Czy mogę załączyć informacje o prezentach na zaproszeniu?

Bardzo niewłaściwe i nie eleganckie jest załączenie informacji o prezentach na samym zaproszeniu. Brzmi to raczej jak prośba o prezent w zamian za zaproszenie na ślub. Najlepszym sposobem na poinformowanie gości jest ustnie lub jeżeli juz jest to koniecznie na załączonej osobnej kartce.

Karty z podziękowaniem

Karty z podziękowaniem należy zamówić co najmniej tyle ile wysłanych zaproszeń plus, extra 25 (jeżeli otrzymałeś podarunki od ludzi, którzy nie zostali zaproszeni na ślub). Pozostałe karty z podziękowaniami zawsze możesz wykorzystać przy innych okazjach.

Każdy, kto podarował Ci prezent powinien otrzymać kartkę z podziękowaniem - dotyczy to także wszystkich, którzy nie mogli dać prezentu, ale zaoferowali swoją pomoc lub usługę. Chociaż nie jest to konieczne, ten miły gest będzie mile widziany.

Karty z podziękowaniem powinny być pisane ręcznie. Dodaje to specjalny, osobisty charakter.

Kiedy należy wysłać karty z podziękowaniem?

Idealnie karty z podziękowaniem należy wysłać 2-4 tygodnie po ślubie (lub innym wydarzeniu związanym ze ślubem). Najpóźniej, podziękowania można wysyłać do 3 miesięcy po wydarzeniu. Jednak uważamy, że nigdy nie jest niewłaściwie, aby wysłać podziekowania nawet 6 miesięcy po otrzymaniu prezentów.

Co powinna zawierać karta z podziękowaniem?

Podczas pisania podziękowań należy wspomnieć otrzymany prezent aby osoba, której dziękujemy wiedziała, że jesteśmy wdzięczni lub że nie możemy się doczekać używania prezentu.

hello! PRINTS
ul. Żmigrodzka 9 lok.38, 35-505 Rzeszów
Tel: 48-600-830-751, email: info@helloprints.pl
Przelewy 24
transferuj.pl
dotpay.pl
dotpay.pl
hello! Studio